Kokio Galingumo Akumuliatoriaus Reikia Dyzeliui?

Renkantis automobilio akumuliatorių visada reikia žinoti keletą svarbių aspektų – jo tipą, matmenis, paleidimo srovę ir akumuliatoriaus talpą. Akumuliatorius yra automobilio širdis, nes būtent jo dėka automobilio variklis gali tinkamai veikti. Jis taip pat maitina radiją, šviesas, šildomas sėdynes ir kitus elektronikos prietaisus. Akumuliatoriaus nusidėvėjimas yra natūralus akumuliatoriaus išsikrovimo procesas, ko pasekoje reikia jį pakeisti, tačiau pasirinkti tinkamą akumuliatorių nėra lengva. Renkantis akumuliatorių automobiliui reikia vadovautis keliais kriterijais – elektriniais ir techniniais parametrais, dydžiu, gnybtų jungtimi ar akumuliatoriaus tipu. Dėl šios priežasties renkantis naują akumuliatorių geriausia pasitarti su specialistu. Štai vadovas, kaip pasirinkti ir nusipirkti tinkamą akumuliatorių jūsų automobiliui.

Kaip išsirinkti akumuliatorių savo automobiliui?

Koks akumuliatorius geriausiai tinka jūsų automobiliui, galite patikrinti savo automobilio vadove. Ten rasite nurodytus parametrus, tokius kaip tipas, dydis ar talpa bei srovės stiprumas, kurie leis tinkamai parinkti akumuliatorių. Specialistai pataria, kad neverta naudoti akumuliatorių, kurie neatitinka automobilio gamintojo rekomendacijų. Štai keletas aspektų, į kuriuos turite atkreipti dėmesį:

  • Akumuliatoriaus talpa – ampervalandės (Ah):

Tai viena iš dviejų svarbiausių akumuliatoriaus verčių. Tai tiesiogine prasme apibrėžia pajėgumą. Bendra taisyklė yra tokia: kuo daugiau automobilyje elektrinių imtuvų, t.y. šiuolaikinės elektros sistemos, tuo didesnė turi būti akumuliatoriaus talpa. Tačiau bus klaida pirkti didžiausios talpos akumuliatorių, todėl reikėtų rinktis tokią ampervalandžių talpą, kokią siūlo automobilio gamintojas. Kodėl? Kadangi tai yra glaudžiai susiję su generatoriaus galimybėmis, taip pat su variklio tipu bei su transporto priemonės naudojimo pobūdžiu. Per „didelė“ baterijos talpa gali įtakoti tai, kad ji bus nuolat per mažai įkrauta, nes generatorius negali jos tinkamai pakrauti. Kita vertus, per maža baterija gali neteikti energijos visiems įrenginiams, tokiems kaip radijas, sėdynių šildymas, elektriniai langai ar GPS sistema. Daug kas priklauso ir nuo transporto priemonės naudojimo – jei dažniausiai tai trumpos kelionės ir vyraujantis klimatas gana šaltas, pakeisti į didesnės talpos akumuliatorių nerekomenduojama. Kintamosios srovės generatorius neturės laiko jo įkrauti.

  • Akumuliatoriaus sukimo srovė – amperai (A):

Antras svarbiausias parametras yra akumuliatoriaus sukimo srovė, kuri yra vienkartinė trumpalaikė srovės išvestis, kurią baterija gali generuoti. Srovė tiekiama į starterį, kurio užduotis yra sukti variklio alkūninį veleną. Paprastai kuo didesnė variklio galia, tuo didesnis pasipriešinimas, taigi ir reikia didesnės sukimo srovės. Benzininiams varikliams reikia mažesnės srovės, o dyzeliniams – didesnės, o tai priklauso ir nuo naudojamo starterio tipo bei Start&Stop sistemos buvimo/nebuvimo. Todėl nustatant šį parametrą verta vadovautis gamintojo rekomendacijomis. Užvedimo srovės vertė yra susijusi ne tik su fiziniais akumuliatoriaus matmenimis, bet ir su jo kaina. Kita problema susijusi su tuo, kad padidėjusi paleidimo srovė padidina akumuliatoriaus išsikrovimo tikimybę, kai įmontuota „mažesnė“ baterija.

  • Akumuliatoriaus įtampa:

Laimei, ši problema praktiškai yra nereikšminga, nes visi lengvieji automobiliai yra suderinami su 12 V (dvylikos voltų) įtampą turinčiais akumuliatoriais.

  • Akumuliatoriaus tipas:

Akumuliatoriai gali būti kelių tipų – rūgštiniai, geliniai ir AGM. Švino rūgšties akumuliatoriai ilgą laiką buvo pagrindinis akumuliatoriaus tipas. Jie pasižymi geru kokybės, ilgaamžiškumo ir kainos santykiu. Anksčiau buvo populiarūs standartiniai akumuliatoriai, kuriuos reikėjo papildyti elektrolitais, tačiau technologijų pažanga lėmė, kad tokie akumuliatoriai buvo pakeisti priežiūros nereikalaujančiomis baterijomis, turinčiomis langą įkrovos būsenai patikrinti. Jie gerai veikia populiariausiuose automobiliuose.

Kiti akumuliatorių tipai yra geliniai ir AGM akumuliatoriai. Geliniuose akumuliatoriuose elektrolitas yra gelio pavidalo, o jų naudojimas daugiausia apsiriboja motorinėmis transporto priemonėmis ar motociklais. Ten svarbus mažas svoris, didelis atsparumas smūgiams su ne per didele paleidimo srove. Kita vertus, AGM akumuliatoriai turi specialius pluošto separatorius, kurie sugeria elektrolitą. Jiems dažnai būdinga didesnė talpa ir paleidimo srovė. EFB (Enhanced Flooded Battery), AFB (Advanced Flooded Battery) arba ECM (Enhanced Cycling Mat) – žymėjimas priklauso nuo gamintojo, tačiau akumuliatorių ideologija išlieka ta pati. Tai pailginto veikimo akumuliatoriai, tinkami dažnesniam variklio užvedimui ir elektros sistemų maitinimui. Jie yra skirti automobiliams su Start&Stop sistemomis.

  • Akumuliatoriaus dydis:

Akumuliatoriaus fiziniai matmenys turi būti tiksliai suderinti su jūsų automobiliu. Daugelyje automobilių akumuliatorius yra po gaubtu, kartais po sėdynėmis, kartais bagažinėje, tačiau visada akumuliatoriaus vieta turi konkretų dydį ir tvirtinimo būdą. Todėl prieš perkant būtina pasitikrinti, kokius matmenis pateikia gamintojas. Taip pat verta patikrinti, kaip akumuliatorius sumontuotas automobilyje. Dažniausiai jis tvirtinamas metaliniu spaustuku iš viršaus, tačiau kartais tai yra spaustukas ant laikiklio rampos, kuri yra apatinėje akumuliatoriaus plokštėje.

  • Akumuliatoriaus gnybtų padėtis:

Kalbant apie akumuliatoriaus dydį, negalima pamiršti paminėti ir jo gnybtų padėties. Prieš pasirinkdami turėtumėte patikrinti, ar jums reikia „dešiniojo teigiamo“ ar „kairiojo teigiamo“. Jei pasirinksite netinkamai, tokiu atveju automobilio elektros laidai tiesiog nepasieks tinkamų akumuliatoriaus vietų. Svarbus parametras yra ir gnybtų forma. Didžioji dauguma automobilių turi apvalius gnybtus, kiti automobiliai turi šoninius varžtus ir skardinius gnybtus.